Lassú motoros fejlődésű porontyom újabb meglepetéseket okozott nekem az elmúlt két napban. Úgy látszik, minden mérföldkőhöz haza kell jönnünk, mert új dolgokat csakis a mamánál hajlandó csinálni ez a kis lidi, de nem baj, majd sűrűbben jövünk.

Szóval, panaszkodtam, hogy már egy hónapja átfordult hasról hátra ez a gyerek, de azóta semmi. Azt hittem, ez már kóros, de akkor elővettem a "Gyermek első 365 napja" c. könyvet (vagy valami ilyesmi a címe, most nincs kedvem pontosítani), amelyben egyrészt a hasról hátra fordulást öt hónapos korra teszi (kötelezővé), másrészt azt írja, hogy ezeknek az átfordulásoknak tulajdonképpen nincs köze az igazi forduláshoz, inkább átbillenésnek lehetne nevezni. Az történik ugyanis, hogy a baba már elég magasra fel tudja nyomni magát, amikor lát valami érdekeset oldalt. Arra fordítja a fejét, és ha az a valami kellően oldalt van, és kellően érdekes, akkor a baba feje elbillen, és mivel még mindig marha nehéz, vele billen a teste is.

No, mondom, ezt kipróbáljuk Sárin is. Hasra tettem, ő a szokásos nyögések közepette felküzdötte magát könyöktámaszba, majd rávigyotgott a képeskönyvre, ami hogy-hogyse, elindult jobbra. A fej csak követte, követte, amíg követhette, majd kénytelen volt engedni a gravitáció törvényeinek, és annak rendje s módja szerint jobb oldalon a földre (matracra) esni. Ezt -szintén fizikai törvény- a test is kénytelen volt követni, és átbillenni a súlyponton, majd lendületből a hátra gördülni. Sári ezen baromira meglepődött, épp ahogy a nagykönyvben megvan írva.

Szóval már tudjuk produkáltatni is a babát, ha jönnek a rokonok.

Az igazán hiperbajnok gyakorlatra azonban ma reggel derült fény. Kezdődött az egész azzal, hogy hétkor arra ébredtem, hogy a jobb mellem majd' leszakad - a kisasszony ugyanis - ha emlékeim nem csalnak - elfelejtett éjjel felébredni, vagy legalább is felébreszteni engem. Ennek nagyon örültem, mivel rég voltam már ilyen kipihent, arról nem is beszélve, hogy a tegnapi éjszaka viszont überszar volt, ugyanis beriasztott a légzésfigyelő (ki tudja már, hányadszor), és utána én amúgy sem aludtam volna sokat, de Sári is elég nyűgös volt, vagy ötször felébredt, és mindannyiszor vissza kellett altatnom. Szóval rám fért már egy kis pihenés, de azért odakukkantottam a kiságyba, hogy tényleg minden rendben van-e. Igen ám, de Sárit nem láttam, sehol. Átvillant az agyamon, hogy biztos anyu meghallotta, hogy felébredt, és kivitte, de ezt nem tartottam túl valószínűnek, úgyhogy inkább odaslattyogtam, hogy megnézzem. Hát mit látnak szemeim: a gyerek a kiságyban, de keresztben egészen a sarokban, hasra fordulva (épp hogy nem takargatta be magát), mindezt úgy kivitelezve, hogy sem én, sem más nem ébredt fel rá. Muszáj volt lekapnom, sajnos, csak telefonnal, de a kép megtekinthető itt.

Mindezek után hétalvó kislányom 190 ml-t szopizott, ami egészen pontosan 3 óra 2 percre volt neki elég. Ez az eddigi rekord.

Egyébként úgy döntöttem, hogy kénytelen leszek fotóblogot nyitni, mert sajnos hiába csökkentem le a képek méretét, előbb-utóbb megtelik ez a blog, úgyhogy innentől kezdve itt a szöveg, amott pedig a képek. Esetleg még miegymás is (zenékkel mindig bajban vagyok).

 

 

Szerző: anna_over_the_moon  2008.07.08. 15:03 7 komment

Címkék: blog csipet babafoto novesben

A bejegyzés trackback címe:

https://sarikittyom.blog.hu/api/trackback/id/tr104580004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ande · andedrag.freeblog.hu 2008.07.09. 10:34:55

Szép a blogod új ruhája. Ami pedig a képeket illeti, elég a freeblognak egy e-mailt küldened, amikor meg akar telni a tárhelyed, s kibővitik Neked azt (amennyiben a feltöltött fájlok elérhetők a blogodról, de ez egy ilyen blog.)

Ismeretlen_44444 2008.07.09. 14:34:30

Nagyon untam már a régi sablont, saját gyártmányra nem volt időm, viszont miután újra szerkeztettem az oldalát ennek, csak azután vettem észre, hogy milyen csicsás ez is. Mindegy, most már marad - a réginél tuti jobb. A képek is maradnak most már így, szerintem menő egy fotóblog :-)

Ismeretlen_75240 2008.07.10. 16:10:32

Kedves lassult motoros fejlődéses babájú anyuka! Brávó, lekötöztetek minket, mi még csak a lanyha oldaltfordulásnál tartunk :) de ezt az átbillentős trükköt már rohanok is és kiopróbálom :D:D:D

Ismeretlen_75240 2008.07.10. 16:11:06

ja és muszály örömködnöm: van netem! ismét!! hurrá! pedig azt hittem augusztus végéig szűkölködni fogok

Ismeretlen_75240 2008.07.10. 16:11:39

és persze muszáj, nem muszály. és bocs hogy itt.. de épp most ment el a szerelő. és Teeeee megérted :p

Ismeretlen_44444 2008.07.10. 16:59:03

Ó, igazán semmiség, nyugodtan éld ki minden grafomán hajlamodat errefelé is

Ismeretlen_75240 2008.07.10. 17:05:10

trükköt kipróbáltam, de a kis szaros már túl van ezen a fokon. ugyanis tartja magát erősen és tekeri a fejét. ha meg kikerült a látóteréből, akkor szimplán érdektelenné vált. Nem adtam fel, gondoltam kis manuálrásegítéssel beindítom a fejátbillenést. Egy darabik higgadtan tűrte a ténykedésemet, majd az oldaláról simán visszafordult... hasra persze
süti beállítások módosítása