Azért jegyzem be ide, hogy megmaradjon, és soha többet ne mondhassa Cs., hogy szaranya vagyok mert nem emlékszem, mi ellen oltattam be a gyereket, és mert elvesztettem az oltási könyvét (nem vesztettem el, csak nem volt egyértelmű számomra, hogy olyan, mint oltási könyv nem létezik, hanem kiskönyv van, és abban jegyzik az oltásokat, más egyéb mellett. Én pedig végig oltási könyvet kerestem, külön, ami persze nem volt meg, mivel nem létezik...). 

Szóval nem, Sári nem lett beoltatva bárányhimlő ellen.

Akartam, fel is írattam, de aztán nem váltottam ki. Már nem tudom, miért, mindegy, elmaradt. 

Aztán amikor az oviban bárányhimlő járvány volt, és Sári nem kapta el, Cs. akkor is azt mondta, hogy "Persze, mert minden szar ellen beoltattad." Nyilván nem, csak a kötelezőket kapta meg és egyszer a H1N1 ellenit, mert azt hittük, hogy immunhiányos. 

Mindenesetre megcáfolhatatlan bizonyítékot szereztünk arra, hogy nem lett beoltatva, elkapta ugyanis a bárányhimlőt, ráadásul nem is otthon voltunk, hanem a sógornőméknél. Bérmálásra mentünk, és a bérmakeresztanya gyereke bárányhimlős lett, én pedig közöltem, hogy mivel Sári még nem volt, és én most nem tudok hetekig otthon maradni vele, légyszi nehogy hozzák a kicsit! Erre aznap este Sárin is megjelentek a hólyagok (nem pöttyök, nem is értem, miért nevezik ezeket pöttyöknek... mintha valami cuki dolog lenne, pedig ez -legalább is Sárin- elég gusztustalan volt...), majd másnapra a fején, arcán és a lábán is. Úgyhogy akkor már hozhatták a gyereket... 

Így lerövidült a látogatás, főleg, mivel Sári belázasodott, és azért pár napig elég ramatyul volt. Leginkább a kedve volt rossz, hiába, a hiúság már dolgozik benne erősen. Nem akart tükörbe nézni, nem volt szabad fényképezni, nem lehetett Pöttyös Panninak, Pöttyös Sárinak, Pötyinek hívni, és eléggé szenvedett a viszketéstől. De azért nagyon ügyes volt, talán egyet sem kapart el, és ezért remélem, teljesen nyom nélkül elmúlik majd. Mert azért volt egy-kettő orbitálisan nagy hólyag, amikből orbitálisan nagy sebhelyek lettek, pedig tényleg nem vakarta. 

Majdnem sikerült kibekkelnie az iskolát is erre az évre, ha a dokin múlik, akkor már nem ment volna, de Sári marhára szenvedett otthon (amikor már jobban lett), és tegnap évzáró előadást tartott az osztály, amiben ő egy elég hosszú verset mondott egyedül, úgyhogy mindenképpen akart már menni. Végül is jól van, nem fertőz, és csak én izgulok a szövődmények miatt (van, ami hónapokkal később is jelentkezhet!).

És azt tudtátok, hogy angolul nem bárány-, hanem csirkehimlő (chicken spots...)?

Szerző: anna_over_the_moon  2015.06.05. 08:49 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sarikittyom.blog.hu/api/trackback/id/tr477519468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása