Azt hiszem, nem túlzás azt állítanom, hogy szoptatni a 10 legjobb dolog közt van a világon. Nagyon jó érzés nézni, hogy az egyre hurkásodó combocskák, kezecskék nekem köszönhetően olyanok, amilyenek, és még ha néhány kellemetlenséget el is kellett szenvednem a szoptatás miatt, abszolút pozitívan fogok gondolni életem ennek a szakaszára.

Sári viszont megállíthatatlanul növekszik, és én ugyan tudom, hogy a szopi nem csak a táplálékszerzés egyik formája nála, de mindenféle egyéb, szentimentális funkcióval feltöltött anyáhozbújásosnyugtatás is, de azért kilenc hónap non stop éjszakázás, ami az utóbbi időben meglehetősen eldurvult, bizony kikezdte az idegeimet. Így elhatároztam, hogy ha nappal is el tud aludni szopi nélkül (már tényleg nagyon jól megy a dolog, max. 10 perc, és a kisasszony alszik!), akkor erre éjszaka is képes kell, hogy legyen. Sőt, mi több, kizártnak tartom, hogy egy kilenc kilós klilenchónapos, aki nem mellesleg 100 g főzeléket vacsorázik, és utána még szopizik egy kiadósat, 2-3-szor is éhes legyen éjszaka... 

Úgyhogy elhatároztam, hogy "vizezünk", vagyis ha éjszaka felébred, akkor először csak vizet kap, és akkor kap csak szopit, ha tényleg nem tudom visszaaltatni.

Nos, egy hét próbálkozás után kijelenthetem, hogy 100%, hogy a gyerek nem éhes éjjel. A vizet ugyan megkortyolgatja, de simán visszaalszik egy kis ringatással (esetenként kicsit több ringatásal), és olyankor nyugodtan betehetem az ágyába is. Van, hogy csak egyszer, de van, hogy 2-3-szor is kel éjszaka, és ez nem tudom, igazából mitől is függ. Van, amikor  perc alatt visszaalszik, van, amikor 1 óra tortúra is kevés, de egyetlenegyszer sem sír azért, mert éhes (vagyis meg lehet nyugtatni a vízzel, a ringatással, miegymással). Aztán teljesen függetlenül attól, hogy hányszor kelt éjszaka, hatkor mindig fent van (+-5 perc pontossággal, jobb, mint az atomóra), és olyankor már meg szoktam szoptatni, bár korántsem vagyok benne biztos, hogy éhes, de ha szerencsém van, akkor még egy kicsit vissza is alszik ilyenkor. Ma mondjuk nem volt, és kelnünk kellett, de úgy 4 napig előtte hétkor kelt a drágám, akkor sem magától, hanem Cs. hülye ébresztőjére, aminek köszönhetően én is majd' kiugrottam az ágyból ijedtemben... elszoktam már attól, hogy órára keljek.

No, szóval kíméletesen, de következetesen megindítottam Sárikittyom elválasztását. Most ugye akkor egyenlőre ott tartunk, hogy továbbra is kel éjszaka, ami kimerültség szempontjából nem nagy segítség, de legalább már nem szoptatom olyankor, vagyis bízom benne, hogy előbb-utóbb rájön, hogy nincs miért felkelnie éjjel.

Ha már itt tartunk, akkor elmondanám, hogy a nappalaink is egész kiszámíthatóan alakulnak mostanság. A reggel 6-os szopi után ugyanis úgy 9-fél 10 felé kap tízórait (valami gyümölcsöset, esetleg joghurtot, kekszet), és ilyenkor már nem szopizik, ellenben megy aludni (attól függ, hogy mikor kelt, de 3,5-4 óránál többet azért nem nagyon bír ki egyhuzamban). Alszik 1,5 órát, és felkeléstől függően, de általában dél körül ebédel, rendszerint valami húsosat. Ezután megszoptatom, feltéve, ha kér, bár cumizni mindig hajlandó, de azt nem tudom, hogy ténylegesen eszik-e. Nem sokat, az valószínű. Ha tűrhető az idő, akkor ilyenkor kicsit sétálunk, de a füles sztori miatt max 1/2-3/4 órát szoktunk kint lenni, amúgy a Graco-ban, mert a Peg Perego-ba felöltöztetve egyszerűen nem fér bele. De most már nem zavarjo, hogy a Gracoban nem lát engem, nézelődik, de van, hogy kicsit be is alszik. 3-fél 4 körül uzsonnázik a babó, szintén gyümölcsöset, ami után újra megszoptatom, amibe nem alszik be, akkor sem, ha hulla fáradt, majd megy aludni megint, általában 5-fél 6-ig. Fél 7 körül vacsora, valami főzelékféle, utána kis játék, fürdés, majd szopi, és alvás.

A kedvence amúgy a banán és a babakeksz. Ha választhatna, szerintem ezt enné egész nap. Tegnap pl. nagyon kis hisztis volt, nem akart enni, így végül úgy tudtam csak megetetni, hogy az egyik kezemben tartottam a kekszet, a másikban a kanalat. Úgy csináltam, mintha adnám a szájába a kekszet, és amikor így kinyitotta a száját, gyorsan betoltam a kanalat. Megette azt is, nem köpte ki, vagy ilyenek, de hamar rájött az átverésre, mert egy idő után csak akkor nyitotta ki a száját, ha a keksz közvetlenül előtte volt. Így végül 2 kanál étet - 1 harapás keksz volt a megállapodás, amivel egész jól meg tudtam tömni.

Szerző: anna_over_the_moon  2008.12.18. 10:44 5 komment

Címkék: szoptat csipet etkezes prakticka zena novesben

A bejegyzés trackback címe:

https://sarikittyom.blog.hu/api/trackback/id/tr964580108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Linda 2008.12.18. 11:41:31

Szia! ezt a vizes sztorit én is kipróbálom, mert nekem is már kivan a hócipőm, hogy 4 óránál 9 hónapja nem alszok többet éjjel.Segíts már egy kicsit légyszi. Mennyi joghurtot adsz és milyet? Sima natúr? Mennyit szabad adni nekik ebben a korban? Adnék sajtot, túrót is, de nem tudom milyet, hogyan, miben és mennyit lehet..Kekszet nem merek még a glutén miatt. Köszi a választ előre is, puszillak! Ui: Z. is mindig fölébresztette Dávidot a telefonjával, míg egy szobában aludtunk és én már ezért marha pipa voltam. Most már végre van Dávidnak külön szobája, viszont így vennünk kellett egy bébiőrt, mert paráztam, hogy nem hallom meg ha éjjel sír. Sáribaba külön alszik?

Ismeretlen_44444 2008.12.18. 16:10:43

Sári velünk alszik, mert úgy voltam vele, hogy amíg felkel éjjel (többször is) nekem így kényelmesebb. De nemsokára én is szeretném külön tenni, persze, kell hozzá egy bébiőr... Joghurt: nos, nekem a védőnő mondta, hogy a sima natúrt el lehet kezdeni 9 hósan. Mivel elég savanyú, normál esetben natúran nem hiszem, hogy a gyerek elfogadja, így érdemes banánt tenni bele, vagy valamilyen gyünölcsöt, amit szeret. Én fél banánt szoktam 8-9 kiskanál joghurttal, az kb. 150 g, és általában el is fogy. Azért ezzel nagyon kell vigyázni, mert tejtermék, úgyhogy itt különösen érvényes a fokozatosság elve. Az első pár napban csak kis mennyiségeket adj és csak délelőtt, hogy ha gond van, mehess orvoshoz. Aztán -a védőnőm szerint- ha bírja a joghurtot, 10-11 hós kortól kaphat kefírt és túrót. Sajt, tej viszont csak 1 éves kor után, de tejet leginkább csak akkor, ha már nem szopizik. Keksz: babakekszet szokott kapni, max. napi egyet, elvileg gluténmentes. Cserébe viszont cukrozott...

Linda 2008.12.18. 22:05:48

Aha, értem, nagyon köszi! hát igen, sajnos mindennek megvan a maga jó meg rossz oldala, én ezt most tapasztalom. Míg Dávid a hálónkban aludt az ő kis ágyában, addig csak léptem egyet mikor éjjel fölébredt, megszoptattam és már ment is mindenki a maga kuckójába. Most viszont mire átcaplatok hozzá addig frankón kimegy az álom a szememből, fotelban szopi, gyerek vissza ágyba, anya vissza hálóba:-)Viszont így nem zavarjuk egymást, Z. is tud aludni napközben is bekapcsolt telefonnal a feje mellett és csöröghet bátran. Merthogy neki mindig csörög az a kib. telefon, nagyon fontos ember.A bébiőr viszont nagyon jó találmány. Nélküle le sem merném hunyni a szemem.

Ismeretlen_75240 2008.12.19. 15:46:11

nálunk Márk a szomszéd szobában alszik, de ha történetesen leköltözöm hajnalban a lenti nappaliba és mindkét ajtót becsukom, még akkor is meghallom, ha csak megnyikkan, azt is. Ne parázzatok, sztem fölösleges a bébiőr. Nekünk van és sosem használtuk

Ismeretlen_91082 2008.12.22. 19:06:57

Szerintem a legjobb 5 dolog között van, de a többiben egyetértek. Én is leakartam Dórit szoktatni az éjszakai értelmetlen cicizésről, és addig jól is ment, hogy csak egyszer szopizhatott 1 körül. Ez tökéletes volt, de most olyan brutálisak lettek megint az éjszakáink, hogy többször kell megszoptatnom. Ezt a vizes dolgot én is kipróbálom ma éjszaka.
süti beállítások módosítása