Újra és újra átélem azt a szörnyűséges csütörtököt. Mintha ezer éve lett volna, annak ellenére, hogy még csak 2,5 hét telt el, és egyébként borzasztó élénken is él bennem minden pillanata.

...amikor jött a felismerés, hogy Eszter már régóta nem mozog.

...amikor akármit csináltam, mégsem ébredt fel. Sírtam, könyörögtem neki, hogy ne tegye ezt velem.

...ahogy egyre jobban bekebelezett a kétségbeesés.

...amikor hívott az egyik kolléganőm. Kedélyesen csevegtünk, ilyen jól meg olyan hű de szuperül vagyok, és közben én éreztem, hogy baj van, mert Eszter nem mozog.

...amikor J.-nek végül is nem vettem fel a telefont. Mert én akkor már valahol a lelkem mélyén tudtam, hogy baj van, de ilyet az ember nem mond ki, mert attól fél, ha kimondja, nevetségessé válik, vagy ne adj' isten bekövetkezik, csak mert kimondta. Pedig a rossz dolgok elérnek, akármit is csinálsz.

...amikor anyu bevitt a kórházba. Végig mondta, hogy nem lesz baj, de láttam a szemén, hogy ő is tudja, hogy baj van.

...amikor a szülésznő a szívhangot kereste. Talált valamit, de az az én szívem volt, rátette az ujját a pulzusomra, és érezte ő is. Akkor már ő is tudta. Csak még nem mondta meg.

...amikor az ultrahangon egyértelművé vált, hogy Eszter meghalt. Ilyenkor gátlástalanul lehet sírni vadidegen emberek előtt, széttett lábakkal a vizsgálóasztalon, miközben a méhszájamat ellenőrzi a fiatal gyakornok. Ha kívülről nézném, azt mondanám, szánalmas. Ha benne vagyok, a szívem szakad meg magamért.

...amikor Cs. beért, és úgy sírt ő is, mint egy gyerek. Én meg csak azt ismételgettem, hogy hogyan mondom ezt el Sárinak?

...a műtét, ahogy kipakoltak, és Cs. a fejemnél ülve nem tudta fogni a kezemet, mert mindkettő le volt kötözve. Csak a vállamat simogatta, én meg azt hittem, ennek sosem lesz vége (persze, vége lett, biztos nem is tartott tovább, mint normálisan. De igazából nem lett vége ma sem.)

...amikor először láttam Esztert. Gyönyörű volt.

 

Szerző: anna_over_the_moon  2012.01.23. 13:56 1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sarikittyom.blog.hu/api/trackback/id/tr664580466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_116528 2012.01.24. 11:19:24

Eszter levele Drága Anyukám! Biztosan csodálkozol, hogy írok Neked (hiszen nem is tudok írni), de muszáj valahogy jeleznem mennyire sajnálom… Ugye tudod, hogy nem akartam fájdalmat okozni Neked. Azt terveztem, hogy remek kislányod leszek, akire épp olyan büszke lehetsz, mint Sárira. Nem tudom, nem értem mi történt, miért kellett visszafordulnom…Nem kérdeztek, csak megtörtént…Kérlek, ne haragudj rám, amiért nem voltam elég erős, kérlek ne hidd, hogy feladtam, de én azt hittem elég, ha csak nagyon szeretlek benneteket…minden nap egy picivel nagyobb vagyok…és élni szeretnék…Nem volt elég… Köszönöm Neked, hogy akartál, hogy mindent megtettél, hogy magadhoz öleltél, hogy nem hagytál magamra, hogy elmondtad Sárinak, hogy virágot hozol, hogy gondolsz rám, hogy az életed része vagyok, maradok… Köszönöm, hogy Sári beszél rólam, levelet ír nekem és (talán nem is tudod, hogy) tegnap a gyurmából négy csigát készített (Apa, Anya, Sári) és a legkisebb én voltam. Szeretném hinni, hogy nemcsak fájdalmat és szomorúságot hoztam Neked, hanem majd valamikor a távoli jövőben, mi ketten, megfejthetjük, hogy az épp átélt boldogságod nélkülem nem történhetett volna meg. Vannak, akik úgy gondolják tanulni jövünk a Földre, én pici vagyok ahhoz, hogy megértsem én miért indultam…de biztos vagyok benne, hogy Te majd megérted és akkor már csak mosolyogsz, ha rám gondolsz Anyukám én is nagyon szeretlek!
süti beállítások módosítása