Ezt most muszáj lejegyeznem, méghozzá azért, mert eljön az az idő, amikor ezen is túlleszünk, sőt, mosolyogva fogjuk mesélni, hogy "Emlékszel, mikor Sárit egy órán keresztül altattam minden nap legalább kétszer?". 

Mert ugye most ez a helyzet. A 8. hófordulótól kezdve áttértünk ugyanis a nem-cicivel elalvásra, sőt, most olyan szigort tartok egyenlőre, hogy a babakocsiban sem szeretem altatni. Ennek az volt az oka, hogy nekem borzasztó megterhelő volt már állandóan szoptatni, és az is, hogy minden egyes alváshoz én kellek. Arról nem is beszélve, hogy szopizásban elalvás után nem lehetett betenni a kiságyba a drágát, mert felébredt, és azonnal visítva sírt, a nagyágyban meg egyre kevésbé mertem egyedül hagyni. Sőt, megfigyeltem, hogy ha így aludt el, 40-45 percnél sosem aludt többet egyhuzamban, ami azt jelentette, hogy 3-4-szer is kellett altatni egy nap, de sosem pihente ki magát eléggé. Ráadásul nagyon sírt, amikor felébredt, gondlom, azért, mert átverve érezte magát, nem voltam ott, és nem lógott a szájába a mellem.

Nos, mindezeket megfontolva elhatároztam, hogy ha törik, ha szakad, megtanítom ezt a gyereket egyedül elaludni. Persze, nem bevágom a kiságyba, és otthagyom, hadd bőgjön, de alapvetően afelé tendálok, hogy ha beteszem a kiságyba, betakarom, megpuszilom-símogatom, akkor belátható időn belül (1-2-5 perc) szuszikáljon szépen, sírás és nyafogás nélkül.

A kezdeti sikerek, amiről itt is megemlékeztem, persze nem bizonyultak tartósnak, mert rögtön másnap felszökött az altatással töltött órák száma, és ezzel párhuzamosan a nyűglődés és hisztizés is. Ha már nagyon nem bírom, persze, kiveszem a kiságyból, és dajkálom egy kicsit, de arra figyelek, hogy ne aludjon el a kezemben, hanem még a szemfennakadás előtt visszateszem a matracra (ordít), betakargatom, és símogatom a hátát - ha nagyon-nagyon álmos, akkor egy-két perc ordítás után szép lassan elalszik.

Az egész úgy zajlik, hogy amikor már látom, hogy nyűglődik a játékkal, tépi a fülét, vagy dörzsöli az orrát/szemét, akkor kicsit megszeretgetem, majd átvonulunk a hálóba, és beteszem a kiságyba. Az ágyban olyan a rácsvédő, mint egy kukac, aminek a testén zsebek vannak, és abban játékok (plüss izék, nem csörgők). Így sári azzal kezdi, hogy odaforgolódik az egyik-másik zsebhez, és módszeresen kipakolja a játékokat. Én mindeközben háttérbe vonulok, esetleg csendben mondókázom az altató mondókát. A játékkal eltelik egy 10-15 perc, amikor is nyafizni kezd.

Ekkor rákapcsolok, visszapakolom a játékait, odaállok a kiságy fölé, és mondókázok. Mindig ugyanazt, szenvtelenül, búgón-morgón-altatón:

"Csicsíjja, Babája, nincs itthon a mamája, elment a vásárba, hoz majd neki piros cipőt a lábikójára".

Ennyi, ezt elmondom vagy ezerszer.

A végén már fetreng, és sír, ilyenkor kénytelen vagyok kivenni, és kicsit dajkálni. Ha nagyon sír, és ha úgy látom, hogy messze még az elalvás, akkor énekelni szoktam, általában a "Ha én rózsa volnék"-ot, vagy a "Nem születtem varázslónak..."-ot, ezek a kedvencei, ezekre majdnek mindig megnyugszik. 

Ha megnyugodott, visszatérünk a mondóka monotonitásához, és általában visszateszem hasra a kiságyba. Ha nagyon álmos, akkor nem akar már megfordulni, a fejét sem emeli fel, maximum ide-oda forgatja, helyezkedik. Megfigyeltem, hogy azt szereti a legjobban, ha a dendője a feje alatt van, mint egy kispárna, néha az egyik sarkát szopizza, sőt, olyan is volt, hogy a hüvelykujját találta meg. Ilyenkor még nyöszörög, én pedig simogatom a hátát, vagy ütögetem a popóját, de ki már nem veszem többet.

Tegnap nagyon édes volt, mert ugyanígy meg kellett nyugtatni, de amikor visszatettem, már nem sírdogált, csak berregett. Azt is megfigyeltem, hogy berregni akkor szokott, amikor elégedetlen valamivel, de most ez inkább olyan "beszélgetős"-berregés volt, és tartott vagy öt percig (miközben én ugye rendíthetetlenül mondókáztam). Aztán lassan abbahagyta, és elaludt.

Szóval haladunk a göröngyös úton a cél felé, miszerint berakom a kiságyba, elmondom a mondókát egyszer, amire beindul a pavlovi reflex, szem fennakad, és gyerek alszik.

Na, persze, egyenlőre az is elég, hogy ha így alszik el, akkor 1,5-2 órát is simán pihen, aminek eredményeképpen kipihentebb, és nem csak 2,5-3 órát tud egyhuzamban fent lenni, de akár 4-4,5-t is. Ez nagyban megkönnyíti a programok szervezését, és jobban kiszámítható az egész napunk. Mondjuk így is van, hogy háromszor kell aludnia napközben, mert újabban 5-fél 6 körül kel reggel, de 8-9 előtt nem kerül este ágyba, így bőven belefér három napközbeni szunya.

Amúgy épp arra gondoltam a mai martoni altatás közben, hogy nem is olyan rég 1,5-2 óránként szopizott, amit akkor elég rosszul viseltem. De azon is túllettünk egyszer csak, már nem is emlékszem, hogy olyan megterhelő lett volna. Úgyhogy ezen is túlleszünk, és nekem lesz a legszuperebbül alvó porontyom széles e vidéken.

Ja, és most még csak a nappali alvásról van szó, az éjszakain még dolgoznunk kell...

Szerző: anna_over_the_moon  2008.11.21. 12:07 3 komment

Címkék: csipet alom prakticka zena

A bejegyzés trackback címe:

https://sarikittyom.blog.hu/api/trackback/id/tr394580095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Linda 2008.11.21. 15:11:16

Na végre, látod milyen ügyi vagy!!! Egyébként ebben a korban 3 órát képesek fönt lenni nyűgizés nélkül.Végre valaki egyetért velem abban, hogy nem mindig jó cicin altatni a gyereket. Mi is nagyon sokáig tanultuk, de szigorúan szem előtt tartottam, hogy soha de soha, semmilyen körülmények között nem hagyom sírni a kiságyban!!! Máshol sem, de ott főleg nem!ott vagyok vele és segítek Neki megtanulni az önálló elalvást és visszaalvást. Nem hagyom magára!Az előbb kezdte meg a délutáni szunyát. Most viszont be kellett vetnem a jól bevált trükköt. Álmos volt és sírdogált a kezemben is. Így nem tudom lefektetni, de letenni sem akarom ha sír. Cicire tenni meg végképp nem.Jött a bevált trükk. Beálltam vele a töksötét fürdőszobába! Ne röhögj!:-) Azért oda, mert ott tudok teljesen sötétet csinálni, annyira hogy tényleg vaksötét legyen és ne lásson semmit. Vizuális ingerek kizárva. Az a legjobb, ha ilyenkor a mosógép is megy. A monoton zakatolás is megnyugtatja. Nem hiszed el, de fél perc sem telt el és abbahagyta a sírást, én álltam, gyerek a mellkasomon, hüvelykujj bekap, rámborult és megnyugodott. pár percig álltunk ott, én dúdoltam és utána be tudtam tenni a kiságyba. 2 perc alatt elaludt!biztos sokan kegyetlennek tartanak, amiért nem cicin altatom és nekem ez igenis nagyon fontos! Imádok szoptatni és imádom a gyerekemet, de volt olyan hogy kitettem a lábam hivatalos ügyet intézni és mire visszaértem anyós cici híján nem tudta elaltatni, gyerek már alig látott a fáradtságtól és szó szerint fuldoklott a sírástól! Azt hittem megszakad a szívem! Akkor elhatároztam, hogy ez így nem mehet tovább.

Ismeretlen_91082 2008.11.21. 16:07:17

Linda, miért lennél kegyetlen, hogy nem cicivel altatod? Nem hiszem, hogy van ilyen szabály, hogy csak cicivel lehet altatni ;) Én se mindig cicivel altatom el, valamikor simán felveszem, ringatom 1 percet, elalszik, és mehet is az ágyába, vagy babakocsiba, ha valamit intézni kell, több módot is használunk. Dugopanna, Nagyon ügyes vagy, és jól haladtok a kitűzött cél felé!! Csak így tovább!!

Ismeretlen_75240 2008.11.21. 17:58:23

sötét szobát mi is próbáltuk, akkor meg a nyamvadt foszforeszkáló cumiszárral babrált és lesett minden apró fényfoltot. ja hogy miért foszforeszkál? hogy éjjel, ha kiesik a szájából és vissza akarja tenni (vah-vah, mert nem ordít) akkor meglelje. ökörség, én mondom. Mármint a f.cumi. A sötét amúgy francó - csak nem nekünk :((
süti beállítások módosítása