Keresztgyerekünk a hétvégén –szülőkkel együtt- nálunk volt, és nagyon jól éreztük magunkat. G. és É. ki akartak jönni a temetőbe, de szombaton erre végül mégsem sikerült sort keríteni, mert későn értünk haza a fürdésből, Gergő elaludt, G.-nek tápszert kellett vennie, stb. Én mondtam, hogy nekem mindenképpen ki kell mennem locsolni, Cs. pedig el akart menni G.-vel a Tescoba. G. megkérdezte Cs.-t, nem akar-e mégis inkább kimenni, mire azt felelte: „Dehogyis, voltam kint tegnap is meg tegnapelőtt is.”

Hahh, ez „kicsit” szíven ütött. Cs. mindig jön, ha hívom. De akkor minek jön, ha nem is akar? Mert így „illik”? Mert én amúgy általában leszarom, hogyan illik, kötelességtudatból ugyan ne jöjjön már velem, akkor jöjjön, ha ez neki is jelent valamit. Ismét bebizonyosodott, hogy egyedül vagyok ezzel a fájdalommal.

G. és É. amúgy vasárnap reggel csak kijöttek velünk, így rajtunk kívül már összesen 2-n vittek virágot Eszter sírjára.

Én azért elég sűrűn járok ki – mostanában leginkább locsolni. Sosem gondoltam volna, hogy olyan leszek, mint azok a meggörnyedt nénikék, akik a rég halott férjük sírját kapálgatják állandóan… akiket amúgy mindig szidtam, mert minden reggel 7-kor mennek a temetőbe, ezzel is foglalva a helyet az amúgy is zsúfolt buszon… De a gyászban új oldalát ismeri meg az ember. Régen azt hittem, nem azon múlik, hogy sűrűn viszek-e virágot a sírjára, és persze tényleg nem ezen múlik, de nem tehetek már mást a lányomért, mint hogy rendben tartom azt a 1,5 nm-es helyet, ami ebből a világból jutott neki.

Szerző: anna_over_the_moon  2012.06.25. 10:46 5 komment

Címkék: szívemben dobog a szíved

A bejegyzés trackback címe:

https://sarikittyom.blog.hu/api/trackback/id/tr934609582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ildi53 2012.06.25. 14:08:33

Nem Anna, Eszternek nem 1,5nm-nyi hely jutott. Rajtad kívül is, sok embernek a szívében ott van és ott is marad. Abból, hogy hányszor megy valaki a temetőbe semmilyen következtetést ne vonj le, mert a fájdalmat mindenki másképp éli meg. Az a néni, aki éveken keresztül kapálgatja a férje sírját lehet, hogy már nem is emlékszik a férjére vagy nem is biztos, hogy bármikor is szerette...

anna_over_the_moon 2012.06.25. 15:25:35

Megint félreértetted. Nem "elvárás" senki felé a temetőbe járás. Az a fura, hogy én ezt csinálom.

sulemia · http://sulemia.freeblog.hu 2012.06.25. 16:32:45

szerintem te így gyászolsz és jól teszed. lehet hogy Ildi arra gondolt, hogy ha esetleg a férjednek nem is jelent annyit a temetőbe járás mint neked, azért belül ő is gyászol.

kicsinap 2012.06.25. 20:48:07

Egyet értek ildivel. Másképpen éljük meg a gyászt. Látod, az én fiam nincs is temetőben, mert tőlem, tőlünk annyira idegen a temető, el sem tudtam volna képzelni, hogy ő oda kerüljön.
A férjem minden este meggyújt egy mécsest. Egyszer amikor később jött haza, és nem volt meggyújtva számon kérte rajtam. Mondtam, hogy nekem ez nem fontos, ez a te szertartásod. Nekem ezek nem jelentenek annyit. Se a temető, se a mécses.
Mind próbálunk valamit keresni, amibe kapaszkodunk. Te most éppen a sír rendezgetését. Én mást. De aztán rájövök sajnos, hogy nem segít igazán semmi...

Hidd el, én nagyon sokat gondolok Eszterre, Kata lányára is. Eszter bennünk, velünk tovább él. Sajnálom, hogy nem ismerhettem meg.

cserukka 2012.06.28. 08:42:32

szerintem Csabi nem azért megy, mert kötelesség, hanem azért megy olyan gyakran, mert Te hívod. És az fontos neki.
süti beállítások módosítása