Hát nem tudom, mit csináljak. Ma is volt Sári úszni, és Cs.-t be szoktam küldeni hajat szárítani (legalább kicsit benyaljuk magunkat az oviban…). Amikor odaért, Sári épp egyedül játszott a medencében, és amikor végeztek az öltözéssel, és mindenkinek párban kellett állni a buszhoz, Sári akkor is magányoskodott, mert senki nem akarta megfogni a kezét.

Anyu is sokszor mondta, hogy Sári mindig egyedül játszik, amikor megy érte, és reggel is, általában nem a többi gyerek közé megy be, hanem egyedül kezd valami játékba. Korábban már azt hittem, elmúlt a dolog, de úgy tűnik, a magányossága még mindig gond.

Egyszer az óvónő azt mondta, hogy azért van, mert nem értik a gyerekek, amit beszél. Megvizsgálta Sárit a logopédus, és igazolta, hogy sok hangot téveszt (bár azokat konzekvensen, tehát a nyelvrendszere rendben van), de azt mondta, még kicsi, így célzott logopédiai fejlesztésre még nincs szüksége. Ebben tehát nem remélhetek nagy előrelépést. Tény az is, hogy Sári elég erőszakos tud lenni, sőt, néha elég hisztis, de hát melyik gyerek nem az? Máskor viszont, teljesen idegenekkel könnyen ismerkedik, a kisebbeket szereti. Mondjuk, ez is fura, Sáriéké elvileg vegyes csoport, most mégsem jöttek hozzájuk kicsit, sőt, jövőre összevonják a megmaradt nagycsoportosokat, így akkor sem lesznek pesztrálandó kisebbek, vagyis ezt az élményt, hogy ő a nagy, nem fogja egyhamar megtapasztalni.

Azt hiszem, kellene kérnem egy fogadóórát az óvónőtől. (Minden nap 1-kor… pedagógusok… na hagyjuk.) Mert az a baj, hogy Sári magányossága nem csak engem zavar, hanem sajnos őt is.

Szerző: anna_over_the_moon  2012.09.21. 14:49 4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sarikittyom.blog.hu/api/trackback/id/tr634793062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kicsinap 2012.09.22. 22:16:29

És hogyan zavarja ez? Mit mond? Lehet, hogy tévúton járok, de én is elég "magányos" gyerek voltam. Néha bántott, de inkább csak az, hogy én is szerettem volna olyan népszerű lenni. És amikor eleinte a gyerekemet is így láttam, akkor nagyon zavart. Aztán rájöttem, hogy hoppá, hát én is ilyen voltam..-) Őt mondjuk sosem zavarta, és szintén a kisebbekkel remekül kijött, őket eltutujgatta, amikor már nem ő volt a kicsi.
A beszéd szerintem nem lehet ok, az én egyik fiam barátja is rémesen beszédhibás, én pl. sokszor alig értem mit mond, de G. simán eldumálgat vele, még fordít is nekem, és sülve-főve együtt vannak.

anna_over_the_moon 2012.09.23. 13:01:14

@kicsinap: Én csak abból szűröm le, hogy neki sem jó ez így, mert szinte alig mesél az oviról. Sokat kérdezgetem, de van, hogy szimplán nem válaszol. Meg az ilyenek, hogy senki nem akar a párja lenni... ez azért rossz lehet.
Mindenesetre jövő héten megpróbálok beszélni az óvónőkkel, talán ők jobban értik a helyzetet.

kicsinap 2012.09.23. 17:57:05

Nem biztos, hogy ez bajt jelent, hiszen mondtad, hogy K lányával is jól megvoltak. Tud kapcsolatokat építeni. Az enyémek se sokat beszéltek régebben, erős, célzott kérdezgetésre szoktak válaszolni. De jó, ha tudsz beszélni az óvó nénikkel, ők mégsincsenek érzekmileg érintve a kérdésben. Te és a férjed milyen gyerekek voltatok? MErt az is számít.

anna_over_the_moon 2012.09.23. 20:19:10

@kicsinap: Én elég központi szereplő voltam az oviban, Cs. viszont visszahúzódó volt, illetve az. Igaz, ez egy falusi oviban, ahol mindenki mindenkit ismert, nem jött ki annyira szélsőségesen. Sári a szégyenlősségét biztos nem tőlem örökölte :-)
süti beállítások módosítása