Sári egy jó ideje tudja már pörgetni az "R" hangot, de eddig a szavakban még nem igazán sikerült megtalálnia. Ha a nevét mondta, akkor az mindig kb. így hangzott: "Rrrrrrrr - Sá - LI". Viszont megtudtam a logopédustól, hogy amúgy sem szavakat kell gyakoroltatni a gyerekkel, hanem először a hang legyen meg, aztán hangkapcsolatok, pl. ré, rá, ri, és utána lehet csak rátérni a teljes hangsorra. Ennek megfelelően sosem mondtuk neki, hogy nem Sáli, hanem Sári. 

A logopédia egyébként 3 hete tart, mindig van házi feladat (amit én rendszeresen elfelejtek, de szerencsére Sári észben tartja), és a gyerek eléggé szeret rá járni. 

És akkor tegnap délután meséli nekem, hogy jövő héten kirándulni mennek az ovival, "de Anya, tudod, hova megyünk? A TRRRRopikáLLLLiumba!"

"Hűűű, de szépen mondtad ezt" - mondtam neki, és kijavítottuk a második R-t is, úgyhogy ezt a nehéz szót kipipáltuk. Majd Sári rázendített: "RRRRRRRépa, RRRRRRetek, mogyoRRRRó, koRRRRán RRRReggel RRRRitkán RRRRRikkant a RRRRigó!"

Eszméletlen büszke voltam a lányomra, és ő is magára. Megtanultuk még a nevét is (minden nevében van egy R-hang), úgyhogy megnyugodtam, hogy nem csesztünk ki annyira a gyerekkel, és nem ő lesz az, aki még a saját nevét sem tudja kimondani (volt egy Szabolcs nevű évfolyamtársam az egyetemen, aki eszméletlen pösze volt, mindig közröhej tárgyát képezte, ha bemutatkozott).

Este aztán előadta az apjának is, aki szintén nagyon büszke volt rá, és közben csendben szomorúan odasúgta: "Így már nem is olyan kislányos!" 

(Ez persze csak részben igaz, mert Sári azért még mindig eléggé selypít és a hanghordozása is babás, legalább is az ovis társai sokkal "felnőttesebben" beszélnek. De mindegy, egyenlőre szerintem az a fontos, amit mond, nem pedig az, ahogy...)

Szerző: anna_over_the_moon  2013.10.11. 08:51 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sarikittyom.blog.hu/api/trackback/id/tr475562812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása