Talán ilyen, mikor az ember elkezd öregedni. Jó, persze, cinikusnak hangzik ez a kijelentés attól, aki még 30 sincs, de az öregedés tulajdonképpen nem köthető egy bizonyos korhoz, hanem bizonyos "kor-állapothoz" - 16 évesen 30-nak lenni katasztrofalisnak tűnhet, és 27 évesen visszatekinteni a 10 évvel korábbi önmagunkra szintén... és akkor vesszük észre, hogy öregszünk, amikor elkezdünk kaján nosztalgiával gondolni a középiskolára, hogy milyen jó is volt, holott akkoriban, sőt, nem olyan régen még a hely gondolatával sem tudtunk azonosulni.

Elnéztem az aluljáróban tengő tizenévesek bandáját - hangoskodtak, cigiztek, ügyetlenkedve és megjátszva próbálgatták nemiségüket, és akkor jutott eszembe, hogy én 3/4 8-ra voltam kénytelen iskolába járni, viszont valami oknál fogva minden második hétfőn csak fél 9-re (talán a fiúknak volt testnevelése, vagy ilyesmi), és ezt szerettem a legjobban, mert ilyenkor úgy cigizhettem a suli környékén, hogy nem kellett kellemetlen találkozástól tartani. Aztán napközben amúgy sem bagózhattam soha (ott igazi terror volt), de amikor vége lett a tanításnak, elérve a biztonságos távolságot rögtön rágyújtottam. Két buszmegállóba is mehettem az iskolából, és mindkettő egyenlő távolságra volt - de mivel az egyik útvonal egy mellékutcába vezetett, általában ezt preferáltam. Ahogy befordultam a sarkon, cigi elő, gyorsan rágyújtottam, és általában épp a buszmegállóig elszívtam.

Utáltam rohanni a buszra, ezért rendszerint jó sokat kellett rá várnom (mondjuk, óránként indult, úgyhogy nem volt nehéz). Néha összefutottam a környékünkön lakó barátaimmal, akikkel nem egy iskolába jártam, és mivel az ő buszuk kb. 15 percenként jött, mindig sokkal hamarabb elmentek, mint én - és én irigykedtem, mert jobb helyen laktak.

Visszagondolva, jó volt 16 évesnek lenni, de mégsem lennék újra annyi.

Szerző: anna_over_the_moon  2007.10.02. 11:45 3 komment

Címkék: zora szenvedelyek regen volt

A bejegyzés trackback címe:

https://sarikittyom.blog.hu/api/trackback/id/tr64579840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_71154 2007.10.02. 15:07:59

karácsonyra járókeretet fogsz kapni?

Ismeretlen_44444 2007.10.02. 15:55:11

Most hogy mondod, ugy faj a farcsontom, hogy alig birok menni - gondolom, csuszok szet, azt' ezer'. De volt mar jarokeretem, es biztosithatlak, nem olyan mokas dolog azzal menni. Szerencsere nem kellett sokaig.

ande · andedrag.freeblog.hu 2007.10.03. 00:51:46

Már megint megírtad (szerencsére) a gondolataim, mer' egyik nap huszonegy-két éves létemre olyan mélyen szátó nosztalgia tört rám, hogy illatoktól, színektől, hangoktól kezdve minden egyszerre és intenzíven talált rám. Úgy éreztem, nagyon fiatal öreg (vagy nagyon öreg fiatal?) vagyok. Jó volt.
süti beállítások módosítása