Tegnap hivatalosan is betöltöttük a 6. hetet, így kiléptünk a gyermekágyból Sárikittyommal, aki épp ezen a napon érte el a 4010 grammot, vagyis 6 hét alatt 1,5 kilót szedett fel, ami -valljuk be- még egy hatvanpár kilós nőn is meglátszana. Igazi kis hurkás a lidi, nem győzöm puszilgatni a sonkáit, amikor kicsomagolom a fürdetésnél (mellesleg ő ezt rohadtul nem élvezi, de ennyi dögönyözést el kell viselnie bolond anyjától).

Én pedig para-mami lettem a 6 hét alatt, aminek az is lehet az oka, hogy kaptam egy Gyermekbetegségek c. könyvet, amibe az összes durva gyerekbaj le van írva - pl. a kisgyerekek kikakilhatják a végbelüket, ami ijesztő, de nem túl ártalmas baj. Az a megoldása, hogy a gyereket négykézláb állítjuk, bekrémezzük a kezünket, és visszatömködjük a beleit. Szóval ilyenekkel van tele a könyv, egy élmény volt olvasni.

Azóta Sárinak millióegy baja volt (van). Mert ugye bejelzett a légzésfigyelő, aztán kijöttek rajta olyan pattanás-szerű piros pöttyök, ami állítólag tehéntej allergiára utal, ezért azóta (2 hete) nem ittam tejet. Pattanások még mindig vannak, hol erősebb, hol gyengébb intenzitással, úgyhogy fogalmam sincs, mit ehetek egyáltalán - és mivel ma újabb adag pötty jelentkezett, ezért vacsorára csak pirítóst ettem margarinnal. Ezen felül tegnap váladékozó sebeket fedeztem fel a füle mögött (nem a kajla, hanem a másik...), rögtön hívtam a védőnőt (szerintem már tudja, hogy én hívom, mert kábé minden nap beszélünk), aki szerint ekcéma. Szaladtunk le a gyógyszertárba a kencékért, ahol már ismertek az eladók, úgy, hogy én vagyok az a kismama, akinek erős a teje. Ja, és slusszpoénként Sári úgy egy hete zöldet kakil, ami a védőnő szerint azért van, mert túleszi magát, ezért erővel minimum 2-2.5 óra szünetet kell tartanunk két szopizás között. Két napja alkalmazom a terápiát, és még mindig zöld a kaki, szóval egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy ez így ok. 

Azt mondják, amíg hízik, addig nem lehet gond.

Lekopogom, de egyenlőre talán nem hasfájós, bár nagyon erőlködik, amikor a pelusba termel - totál vicces, egyébként, mert a kislábujjától a feje búbjáig tiszta vörös lesz az egész gyerek kb fél másodperc alatt, és úgy nyom, mintha 200 kilót akarna fekvenyomni, aztán egy hatalmas rottyal robban a trutyi a pelusba. Délután épp a kezemben volt az akció alatt, és esküszöm, felugrottam ijedtemben, akkorát szólt a dolog. Ami zöld volt, persze.  

Szerző: anna_over_the_moon  2008.04.25. 22:39 5 komment

Címkék: csipet egeszsegugy

A bejegyzés trackback címe:

https://sarikittyom.blog.hu/api/trackback/id/tr634579960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_75240 2008.04.25. 23:47:13

hűű, hát nemtom, védőnő biztos jobban tudja, de.. nekünk is voltak/vannak kiütéseink változó intenzitással és dokinéni aszonta ne törődjek vele, a tejtől van, de nem feltétlenül azért, amit megkajolok. én is iszom tejet, de attól függetlenül úgy kb az 5 hét környékén totál aknamező volt a feje, mostanra teljesen kitisztult kencék: emiatt kértem kencét is, de dokinéni aszonza ezek mind szteroidosak és jó lenne, ha fél éves kora előtt nem kennénk, ha nem feltétlen szükséges. persze ez nem ekcéma, de az eredője lehet ugyanaz zöld kaki: nálunk is bejátszott most egy darabig, az én védőnőm szerint teljesen normális. De hogy amiatt lenne mert sokat eszik? pont most jött elő, amikor tejhiányom van! és közben meg visszaváltott sárgára, aztán megint zöldre...

Ismeretlen_91082 2008.04.26. 09:24:01

Az szerintem csak sima tejkiütés lesz, nekünk is volt ennyi idősen, jó sok. Mostanra rendeződött az arca Dórinak. Gyerekdoki mondta is, hogy nem kell vele semmit se csinálni, magától elmúlik. Így is lett. Mi is kakiltunk sokszor zöldet, úgy tudom ez természetes anyatejes babáknál. Utána megint sárga lett, és újra zöld, szóval változó, hogy milyen a színe.

Ismeretlen_20228 2008.04.26. 12:06:59

ekcéma fül mögött? nem túl valószínű. mi a bánatos égnek nem hiszed el, hogy nincsen semmi baj? Van egy szemmel láthatóan jól fejlődő, gyönyörű lányod. Mindenki kakil zöldet, mindenki pöttyös, és minden csecsemő vörös, amikor kakál. no problem. ha majd probléma lesz, akkor a gyerek (nem a teste) fog jelezni. pl nyűgős lesz, vagy izgatott, vagy fekszik mint egy darab fa. Ezeket figyeld, a többi annyira nem érdekes. most még nagyon kialakulatlan összevissza reagál mindenre, és nagyon gyorsan változik. szteroidos krémet, amúgy csak receptre kapsz, de eszedbe ne jusson.

Ismeretlen_44444 2008.04.26. 22:33:04

Aham, ezt találtam: "Gyakori a seborrhoeás bőrgyulladás. Nem tekinthető igazán betegségnek, hiszen a legtöbb csecsemőnél kisebb-nagyobb mértékben jelentkezik 4-6 hetes kor körül. Elsősorban az arcon szaporodó számú, változó erősségű kiütések láthatók. Meleg hatására erősebben látszanak, levegőztetéskor kevésbé. Sokszor emlékeztetnek a serdülőkori pattanásokra. Ezzel párhuzamosan meg szokott jelenni a koszmó, ami sárgásszürke felrakódás a hajas fejbőrön, nemritkán a szemöldök bőrén és a homlokon is. Nagyon ritkán, amikor szinte több a pattanás, mint az ép felület az arcon, kell csak beavatkozni néhány napos gyógykenőcsös kezeléssel." Szerintem ezünk van, és ez úgy tűnik, normális. A fül mögötti izé meg múlni látszik. Kakiügyben még nem tudom, mi van, mert azóta volt szép sárga kaki is, meg csúnya, hasmenéses zöld is, de mivel 2 nap alatt 120 grammot hízott a mufurc, ezért úgy gondoltam, ezen most nem idegeskedem. Az a baj, hogy egyáltalán nem bízom az ösztöneimben - pedig lehet, hogy azt kéne.

Ismeretlen_20228 2008.04.28. 13:18:32

ez az ösztön egy fura dolog, szerintem nincs. Tanulás van és rutin. Meg szeretet és ismeret. Tudod, hogy milyen ha beteg és tudod, hogy milyen ha egészséges. Tudod, hogy milyen ha éhes, és milyen ha jóllakott. Mert figyelsz, és kisérletezel. és lassan már jobban ismered mint magadat. De ez nem ösztön. Persze magadról is tanulsz. Mert téged zavar, hogy pöttyös, hogy bőg. Őt nem. (a gyerekek nem mindig azért bőgnek, mert valami rossz nekik). Vendég, néha azért bőgött, hogy rakjuk már le. Próbálkozz, kisérletezz, figyelj. nem kell bízni az ösztönökben.
süti beállítások módosítása