Már a szülőszobán nem tudtam, mit is fogunk mondani Sárinak. Nagyon várta Esztert, persze, én mindvégig azt hittem, hogy az érdeklődése csak addig fog tartani, amíg ki nem derül, hogy mennyire semmit nem tud kezdeni egy kisbabával. Sári egyébként váltig állította, hogy ő nagyon okos nagytestvér lesz, és pl. még szerdán is, amikor jöttünk haza az oviból, mondta, hogy majd ő fogja elkísérni Esztert a bölcsibe, és reméli, hogy Eszter is a Kacsa csoportba fog majd járni az oviban, mert az a legjobb ovi.

Hát így szerette volna, ha kistestvére születik.

Amíg kórházban voltam, kértem Cs.-t, hogy mondja meg Sárinak, tudja, hogy miért nem vagyok otthon. Cs. elmondása szerint annyi történt, hogy ő mondta, hogy Eszter megszületett, de sajnos nem jöhet haza, nem fogjuk látni, mert elment az angyalkákhoz. Sárit nem különösebben izgatta a dolog, így mindenki elkönyvelte, hogy jó, persze, jobb is így, neki ez egyáltalán nem kézzelfogható még, nem érti, stb.

Életem legrosszabb élményei közt fogom számon tartani a reakcióját, amikor végül is hazajöttem, és szembesült a tényekkel.

Vasárnap ebéd utáni alváshoz készülődtünk, Sári ekkor látott először igazán. Mosolygott, nézte a hasamat, és megkérdezte, hogy mikor születik meg az Eszter. Mondtam, amit Cs. is, hogy Eszter már megszületett, de sajnos elment az angyalkákhoz. Sári azt hitte, viccelek. "Neeeeem!" - mondta nevetve, én pedig sírva ráztam a fejem, hogy de, tényleg. Sári először még mindig nevetve tiltakozott, majd a nevetése egyre inkább kiabálásba, végül zokogásba váltott, ölelt engem, és közben dobálta magát, talán meg is ütött, végül az apjához bújt, és úgy zokogott. Közben próbáltam csitítgatni, és elmondani, ami történt. Nem kerteltem, az igazat mondtam, persze, úgy, hogy ő is megértse (amit mi sem értünk).

Elég sokáig sírt, és egyáltalán nem akart rám nézni. Azt hiszem, haragudott. Végül mondtam, hogy aki meghal, azt el kell temetni, úgyhogy el fogjuk Esztert is temetni, akkor egy kicsit megnyugodott. "Most már megnyugodtam." - mondta.

Azóta már párszor előkerült a téma. Kérdezte, hogy mikor lesz kistestvére. Mit mondhattam volna? Az orvos szerint 1 évnek kell eltelni a két szülés között, azaz pár hónap múlva lehet is próbálkozni. De végig lehet-e csinálni ép ésszel egy újabb terhességet úgy, hogy a másikat még meg sem gyászoltam? De várhatok-e, akarok-e tovább várni? És még el sem temettem, de máris azon gondolkodom, hogy hogyan "helyettesítsem"???

Szerző: anna_over_the_moon  2012.01.10. 09:23 3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sarikittyom.blog.hu/api/trackback/id/tr244580453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Linda 2012.01.10. 09:57:33

Nem bírlak végigolvasni,mert a felénél elpityeredek és nem látok. Nem is tudok igazán mit írni...Ez egy rémálom. Édes kicsi Sárika:-(

Ismeretlen_75240 2012.01.10. 10:06:05

Drága Anna! Jó, hogy ezeket így leírtad, elmesélted. Úgysem bírtam volna megkérdezni, de szerettem volna tudni. A gyerekek olyan sokat tudnak,amit mi nem, szerintem Sári is rendben lesz ezután és jó, hogy ez így egyből "kijött belőle". Azt meg, hogy Te mikor és hogyan szeretnéd várni a negyedik babádat, csak rajtad/rajtatok áll. Ő, ha jön, nem Eszter lesz, és nem is helyette fogod várni. A történetét elolvasva nem először és nem utoljára sirattam el én is Eszterkéteket. Ennél rosszabb Anyával nem történhet, de remélem ha eljön a mi időnk, legalább akkor értelmet nyer. De az első gondolatom az volt: nincs Isten... vagy ha van, akkor csessze meg

Nóri 2012.01.10. 17:41:42

Párszor elolvastam már az írásaid, minden alkalommal elpityeredtem... Fogalmam sincs miért kapjátok ezt a sorstól -vagy tudomisénkitől... Akkor mikor több mint 4 éve, az unokaöcsém Ádám elment, Kitti - aki akkor mindösszesen 10 hónapos volt - egyke lett. Nem tudom, hogy szeretne vagy szeretett volna-e valaha testvért, de Ádámot minden képen felismeri és legnagyobb természetességgel Bátyusnak szólítja. Ezt néha felnőtt fejjel megélni elég nehéz, mert nem tudom, hogy beszélgessünk róla vagy inkább továbblapozzak, miközben a könnyeimmel küzdök. Szerintem Sári sem fogja sohasem elfelejteni Esztert és azt hiszem, ez így van rendjén. Kívánok sok erőt és kitARTást! Együtt bármire képesek vagytok!
süti beállítások módosítása