Írom a blogot, járok a temetőbe (ha nem is minden nap, de sűrűn), fórumozok, állandóan a válaszokat kutatom - és mégis, úgy érzem, kevés... kevés ez, amit Eszterért tehetek.

Persze, érte már nem tehetek semmit. (Nem tudom, volt-e esélyem tenni érte valamit korábban, hogy életben tartsam. Talán ha hagyom megszületni a 29. héten? Szörnyű lett volna, lehet, hogy nem maradt volna életben, lehet, hogy beteg lett volna, de ki dönti el, mi a jobb? Akkor az tűnt jobbnak, hogy visszatartsák. Statisztikailag így volt több esélye. Ki tudhatta akkor, hogy már úgyis mindegy?)

Szóval a szó materiális értelmében Eszterért már nem tehetek semmit. De bennem ragadnak a dolgok, hiába minden, nem tudom kiengedni. Eszter csak nekem volt valaki. A világ, a társadalom számára csak egy adat, évi 470 magyar kisbabából egy, akik nem látják meg a szülőszoba fényeit. Eszter még a saját családjának sem volt "kész". Tegnap megkérdeztem Cs.-t, hogy egy- vagy kétgyerekes apának gondolja-e magát. Azt felelte, hogy egy... Persze, neki(k) nehezebb, mert Esztert fizikailag csak én érezhettem (hiába tett meg mindent, hogy a külvilág számára is látható legyen: néha úgy kidugta valamelyik testrészét, hogy azt hittem, kiszakítja a hasam...). Mégis, hogyan tudassam mindenkivel, hogy Eszter élt, létezett, még ha el is volt bújva egy bőrdarab mögé, akkor is, a maga 2 kilójával volt arca, pocakja, keze-lába, volt mindene, ami egy emberhez kell...

Eszternek talán gondolatai, érzései is voltak. Lehet, hogy nem tudta őket szavakba fogalmazni, de a szavak csak arra szolgálnak, hogy mások számára érthető köntösbe húzzuk a gondolatainkat. Nem a szótól válik valami fogalommá... Persze, nem ismerhetem a gondolatait. De eljátszhatok-e vele? Megfogalmazhatom-e úgy, hogy más is értse a játékot? Le tudom-e írni?

Ha tudnám, ha lenne ehhez megfelelő forma, akkor az lenne a címe: Beszélgetek Eszterrel. Egy gondolat-játék, egy párbeszéd lenne, két szereplővel. Az egyik vagyok én, az anya, a másik egy Eszternek gondolt gondolat...

Mindez ma hazafelé az autóban kristályosodott ki bennem. Írni akarok. Lehet, hogy nem sikerül, lehet, hogy a kutya sem lesz rá kíváncsi, de nem baj. Megpróbálom.

És akkor most ki nyugodtan lehet röhögni, mert leszarom.

Szerző: anna_over_the_moon  2012.02.27. 13:25 3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sarikittyom.blog.hu/api/trackback/id/tr474580496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_127886 2012.02.27. 17:42:29

én kíváncsi vagyok.

Ismeretlen_75240 2012.02.28. 09:04:45

én is És nekem nem csak egy adat vagytok

Ismeretlen_116528 2012.02.28. 09:22:11

"...valóban komolyan azt hittem, hogy a fák meg a virágok ugyanolyan lények, mint a madarak, vagy az emberek. Hogy gondolkozni tudnak, és beszélgetni is szoktak egymással. És hallanánk is, hogy mit beszélnek, ha igazán megpróbálnánk. Csak el kéne távolítani a fejünkből minden egyéb hangot, egészen csöndben kéne maradni, és nagyon erősen figyelni. Néha még most is azt hiszem. Csak soha nem tudunk elég csöndben lenni..." Truman Capote Talán Neked sikerül...
süti beállítások módosítása