Sári valamelyik este kérdezte, hogy mikor kell mennie oviba. Mondtam, hogy még sokára, mire közölte, hogy az lenne a legjobb, ha sohasem kellene mennie oviba. Miért?-kérdeztem. Erre elkezdte felsorolni, hogy mennyivel több játék van az oviba, mint itthon. De hát ez nem rossz! – próbáltam ellenkezni, de végül kibökte, hogy azért nem szeret oviba járni, mert ott nincs TV, és mert egyedül van – mármint nélkülem.

Hát ez mind igaz. De azért próbáltam győzködni, hogy attól, mert én nem vagyok ott, még jól érezheti magát. És különben is nemsokára iskolás lesz, és az egészen más lesz (mondjuk, miért kellene örülnie egy szar ovinak azért, mert az iskola majd más lesz? – ezt a logikát én sem értem teljesen). És akkor kérdezgetett az iskoláról. Meséltem, hogy ott lesz majd mindenféle óra, mondjuk írás, olvasás, számolás, torna, rajz. Kérdezte, mit csinálnak rajzórán. Hát rajzolnak. De ő arra nem akar menni. Miért? –kérdeztem, az oviban is sokat rajzolnak. Igen, de az a gyerekek szerint csak irkafirka.

Írtam már róla, hogy Sári nem rajzol valami ügyesen. Azóta azért sokat fejlődött, ha ott ülök mellette, és mondjuk, embert rajzol, akkor kis segítséggel (elmondom, mije van egy embernek), mindent szépen a helyére tesz. Oké, pálcika-embert készít csak, de azért nem rossz. Valamelyik nap gombavárat rajzolt, volt szára, kalapja, tornyai, ajtó, ablak, minden. De sokszor valóban csak firkál. Gondolom, ez nem akkora baj, hagyni kell, hogy magától rajzoljon, de sajnos nem nagyon szeret. Mindenhez, amiben nem olyan ügyes, így viszonyul. Igyekszem bíztatni, gyakorlásra ösztönözni, de gyakran hasztalan.

Mindemellett annyira sajnálom! Ha tehetném, ott ülnék mellette, és minden csúfolást, mellőzést, bántást keményen megtorolnék. Tudom, ez sem válna hasznára – de amikor szomorúan meséli, hogy bántották, még ha pitiánernek is tűnik a baja, az olyan, mintha a szívemben forgatnák a tőrt. Jó lenne valahogy megvédeni, vagy még inkább, felvértezni ezek ellen a dolgok ellen. De ez, gondolom, személyiségből, és nem észből fakad. Engem, amennyire emlékszem, nem piszkáltak kiskoromban, vagy visszavágtam, ha igen. Amúgy is, én vezéregyéniség voltam az oviban, sokan vettek körül, nem voltak beilleszkedési gondjaim. Cs.-nek sem, de ez inkább a falusi környezetből következik – ott minden gyerek születésétől kezdve ismerte egymást. Talán az sem tesz jót Sárinak, hogy a csoportban ő a kicsi, a legtöbben egy évvel idősebbek nála. Lehet, hogy jobb lett volna az egykorú csoport a vegyes helyett, hogy ne túrják ki mindig a nagyok.

Mindenesetre még 3,5 hétig nincs ovi. Addig önbizalomra kell gyúrnunk.

Szerző: anna_over_the_moon  2012.07.24. 11:42 3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sarikittyom.blog.hu/api/trackback/id/tr674674734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kicsinap 2012.07.24. 21:51:30

Szerintem nagyon jó a vegyes csoport. Ezek az "élmények" kellenek, különben nem lesz belőle "életképes" felnőtt, ha érted mire gondolok. Persze, én is mindentől meg akarnám óvni, de az valójában mégsem lenne neki jó. Az iskolában is szembesülni fog vele, hogy van, aki jobb nála rajzban, másik tesiben, ő meg másban jó. Az élet már csak ilyen, szinte mindenben vannak nálunk jobbak. Ezt is meg kell tanulni, és itt még nincs "tétje".
Amúgy meg szeptemberben már gondolom nem ő lesz a legkisebb, hiszen jönnek az újabb kicsik.
Én a második gyerekemmel 1,5 évet szenvedtem az oviba, sokszor napközben is sírdogált utánam, reggel úgy kellett rólam lefejteni, még a lábaival is szorított, aztán most meg ott tartunk, hogy dühös rám, hogy miért jöttem ilyen korán érte. Szóval megérett rá.
Nekem sokat rajzolnak a gyerekek, az én 4 évesem szinte semmi felismerhetőt nem rajzol, de mindig elmagyarázza mi van rajta..:-) A lányom 4 évesen városi ovis rajzversenyt nyert, hát a fiúk igen messze vannak ettől. De nem aggódom, mert a nagyfiam is 5 éves lett mire felismerhető rajzokat kezdett alkotni, és azóta teljesen korának megfelelő alkotásokat produkál.
Az a nagy gáz, hogy a suliban bizony matek, meg olvasás órán is rengeteget kell rajzolni, volt, hogy már a nagyon jól rajzoló lányom is sírva fakadt, hogy ő nem tud mókust rajzolni...Mert a szövegértést rajzokkal mérik fel, tehát le kell rajzolni, amit olvastál. Volt, hogy kordét húzó csacsit kellett emberekkel rajzolni, meg ilyenek. Eléggé félek, hogy mi lesz a fiúkkal...
Nincs valami, amivel motiválható lenne? Hogy csinálunk nyári naplót (erre az enyémek ráharaptak), valami szép hercegnős füzetbe, valami izgi ceruzákkal? Vagy esetleg nem ceruzával, hanem filccel? Nálam a fiúk a filcet jobban szeretik, mert könnyebben hagy nyomot, és szebbnek érzik a rajzot. Az oviban csináltak sok kollázst, kivagdostak újságokból ragasztottak és hozzárajzoltak, az is jópofa, és nem olyan "direkt" rajzolás.

Amúgy sikerült zuhanyozni?:-))

anna_over_the_moon 2012.07.25. 08:31:15

@kicsinap: Már el is felejtettem a műtétet :-) Jövő héten tenger, szóval muszáj volt begyógyulni a sebeknek!

A napló jó ötlet. Eszközökben nincs hiány, egy tonna színesünk, zsírkrétánk, festékünk és filcünk van.

Tegnap rajzolt egy "hajóvárat", mellé "hajókórházzal", ahol a csatában megsérült embereket gyógyítják. Meg olyanokat, akiknek "kibicsaklott a lábuk". :-) A rajzok formáltak voltak, és a sztori, amit mögé kerített, hatalmas volt, úgyhogy úgy döntöttem, hogy nincs itt semmi gond. Embert mondjuk az istennek se akart a hajóra rajzolni, de ebből nem fogom azt leszűrni, hogy autista.

kicsinap 2012.07.25. 08:56:00

@anna_over_the_moon:
Az én nagyfiamnál is jóval később jelentek meg az emberek, legelőször inkább várak és autók szerepeltek a rajzain felismerhetően. A kisebbik még egyáltalán nem rajzolt embert, ő pókokat szokott felismerhetően..-) Megy egymással párhuzamos színes vonalakat.
Az oviban anyák napjára minden kisgyerek az anyukáját rajzolta le (a nagyobbik fiam is), a kisebbik fiam pókokat.:-)

Biztos, hogy Sári kicsit visszahúzódóbb, érzékenyebb, befelé fordulóbb, az ilyen gyerekeknek mindig sokkal nehezebb a közösségben.
süti beállítások módosítása