M-ről a napokban kiderült, hogy terhes, de elvetélt a 9. héten. Az egész úgy volt, hogy meghívott az esküvőjére, majd elmesélte, hogy az egész hepaj apropóját egy terhesség szolgáltatta, ami viszont sajnos idő előtt véget is ért - másnap lesz a műtétje. Az elvetélt magzat már egy hete a hasában volt.

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem könnyebbültem meg egy kicsit, amikor kiderült, hogy elvetélt. Aztán persze szarul is éreztem magam, mert milyen jogon kívánom én bárkinek a fájdalmat? De a pszichológus kicsit helyretett ezzel kapcsolatban: szerinte nem annak örülök, hogy M.-nek rossz, hanem annak, hogy nekem nem kell majd végignéznem a terhességét. Igen, így kicsit másképp hangzik, de jobban örülnék, ha lassan őszintén tudnék gratulálni minden terhességhez, és valóban tudnám sajnálni, akinek mégsem jött össze.

Ami viszont nagyon-nagyon rosszul esett M-től, hogy nem számított rá, hogy elvetélhet, emiatt aztán jól meg is rázta a dolog. A huszonakárhány-éves első terhes önmagamra emlékeztetett, aki szintén nem számított rá, és akit szintén megrázott, amikor az ő babája ment el. Nem, nem gondolom, hogy egy bármekkora terhességet elveszíteni könnyű, vagy nem fontos, de éppen azért, mert engem ismer, mert tudja, hogy velem mi történt, tudnia kellett volna, hogy vele is megtörténhet. Hogy van olyan, hogy mindent megteszel, mindent jól csinálsz, és mégsem sikerül.

Azzal, hogy nem számított erre az eshetőségre, az olyan, mintha ezt mondta volna nekem (és amúgy ez nagyon jellemző hozzáállás akár az én, akár a sorstársaim tragédiáihoz - tudom, én is ezt hittem, amíg velem nem történt meg):

  • Ilyen nem történik akárkivel, csak azzal, aki valamilyen módon rászolgált
  • Aki nem vigyázott eléggé magára
  • Például nem szedett vitamint
  • Dohányzott a terhesség alatt (ezt valamiért mindig megkérdezik tőlem)
  • Ivott
  • Elkapott valami fertőzést (mert nem vigyázott, ugye)
  • Vagy ha semmi fizikai ok nem deríthető ki, akkor nyilván van egy felsőbb rendező elv, pl. az illetőnek nagy bűnök nyomják a lelkét
  • Tehát Te biztos valami ilyesmit tehettél, ezért halt meg a gyereked.

Most már tudja, hogy szar dolgok jó emberekkel is megtörténhetnek, és van olyan, hogy láthatólag semmi oka nincs valaminek, értelme meg pláne... és talán annak is örülök, hogy erre most M. is rájött.

Szerző: anna_over_the_moon  2012.11.27. 15:36 3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sarikittyom.blog.hu/api/trackback/id/tr244929990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ShylaD 2012.11.27. 16:33:42

ó igen, ez a leereszkedő sajnálat a legrosszabb azok részéről, akik még nem éltek át ilyet...és bár elég morbid, de valamelyest 'megnyugtató' a tudat, hogy 1gyel többen vannak ezen az oldalon...persze a maga szomorúságával együtt...
...na hát remélem érthető, amit írni próbálok...

Morticia83 2012.11.27. 22:21:12

Szerintem teljesen normális, amit érzel. Amikor az én babámról derült ki, hogy nem él (szintén a 9. héten), és láttam a szülészeten a pocakos röhögcsélő kismamákat, legszívesebben fellöktem volna őket, rühelltem minden kismamát. Persze ez nem összehasonlítható azzal, amit Te érezhetsz most, mert szerintem nagyon nem mindegy, hogy az ember mikor veszíti el a babáját...
Az emberek hozzáállása is annyira tipikus, tőlem is azt kérdezgette mindenki, hogy "mit csináltam", amiért ez történt. Nagyon dühítő. De ezt tényleg csak az érti, aki már átélt ilyesmit.
Emlékszem, egyszer egy kismama a második terhességemnél megkérdezte, hogy első baba-e, én meg mondtam, hogy második, és elmeséltem, hogy mi történt. Erre kikelt magából, hogy minek ijesztgetem ilyenekkel, ő nem is akar ilyesmiről hallani (ő kérdezte), mert nem akarja BEVONZANI a tragédiát... Na akkor kicsit én is úgy éreztem, hogy örülnék, ha ő is elvetélne...

Ildi53 2012.11.28. 09:01:47

Igen ilyenek vagyunk, mint M. mert így könnyebb, mert azt hisszük irányíthatjuk...,mert azt hisszük soha nem kell át élnünk..., mert nem hisszük, hogy kibírjuk..., mert nem is bírjuk ki..., az már valaki más...
letra.blogter.hu/330701/a_rendrol
süti beállítások módosítása