Érdekes, hogy mennyire meg tud változni az ember gyereke az egyik napról a másikra. Itt van például az evés: Sári 2 hetesen már 80-90 ml-t szopizott, amivel frankón elvolt akár 3,5-4 órát is, aztán hirtelen egyik napról a másikra nem volt hajlandó 50-60-nál többet zabbantani, ami persze maximum 2-2,5 órára volt elég. Kínkeservesen tornáztuk fel az adagot a max. 100 ml-ig, de persze ahogy nőtt, egyre kevesebb ideig volt elég neki ennyi tej, úgyhogy én szép lassan hozzászoktam, hogy 2 óránként evés van. Ami külön örömmé tette mondjuk a sétát, ugye.

A fordulópont a szombati Santana koncert volt, illetve az, hogy a lelkiismeret-furdalás miatt úgy éreztem, nincs elég tejem. Mivel a szoptatós teám már rég elfogyott, és valószínűleg placebo volt amúgy is, ezért bevetettem a Szoptatás c. könyv ide vonatkozó tanácsát, nevezetesen, hogy ilyen esetekben lehet, sőt, kell is két mellből szoptatni. És láss csodát: Sári az egyikből kiszívott 70 ml-t, amivel ugye frankón ellett volna kb. 1.5 órát, de megkínáltam a másikkal, és abból még kiszopizott 60-t. Ami összesen 130 ml. Ezzel már kibírt 3 órát, sőt, következő alkalommal már összesen 140 ml-t szopizott (hasonló arányban), és azóta is ez az adag áll. Érdekes, mert szerintem egy mellemből is tudna ennyit enni, legalább is én utána még tudnék fejni 30-40 ml-t biztosan, csak szerintem lusta a kisasszony. A vége ugyanis elég sűrű, gondolom, nem is jön olyan erővel, mint az elején, és mivel már nem olyan borzasztó éhes, gondolom, nincs kedve strapálni magát tovább. Ebben is az apjára van: ő is megelégszik a minimális erőfeszítéssel elért minimális eredménnyel (minimin stratégiának hívják a közgazdaságtanban).

A két mellből szoptatás egyébként szépen feltúrbota a tejtermelést is: ma reggel Sári az egyik mellemből 110-t evett, a másikból már "csak" 40-t. Ez volt 6-kor, kíváncsi vagyok, meddig bírja ennyivel.

Egyébként tegnap mértem először nettó 6 kiló fölötti értéket (6030 g), persze, ez attól is függ, hogy mennyit kakilt és mennyit evett előtte, szóval szerintem most úgy 5995-6050 g között ingadozhat a súlya.

Viszont teljesen elfelejtette a hasról-hátra forgást, sőt, újabban hason feküdni is megutált: amint odafordítom, szinte azonnal elkezd hisztizni. Azt olvastam az 1990-es kiadású angol Practical Parenting folyóiratban, amit az akkor kismama nagynéném tett el szűkösebb időkre, hogy előfordul, hogy a baba "elfelejt" egy képességet azért, hogy egy másikat gyakoroljon (pl. elfelejt forogni, hogy megtanulhasson fogni), mert az új képesség teljesen leköti a kis agyát, de szerintem Sári a fogással sem haladt előre egy kicsit sem, annak ellenére, hogy minden nap gyakoroljuk. Viszont rengeteget beszél, ha énekelek, velem "énekel", változatlanul mondja, hogy "Apuci", oldalra tök ügyesen fordul, sőt, néha oldalra fordulva alszik, és a kedvenc mondókája a "Volt egyszer egy Mehemed" aminek a végén (amikor Mehemedet tökön rúgják a tehenek) jókat kacarászik, néha már hangosan is. Tisztára mintha értené... A fejét továbbra sem emeli ültetésnél, pedig ezt is minden nap csináljuk, akárcsak a forgásokat. Sőt, újabban egy kis tornát is kieszközöltem, az egész max. 5 perc, és eléggé élvezi.

Szóval értelmi fejlődésből 5-ös, fizikaiból 3-as. Még jó, hogy ez nem verseny.

Szerző: anna_over_the_moon  2008.07.03. 10:54 8 komment

Címkék: szoptat csipet novesben

A bejegyzés trackback címe:

https://sarikittyom.blog.hu/api/trackback/id/tr814580002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Linda 2008.07.03. 12:19:48

Nálunk is ez van, csak ő a kevesebbel is elvan 3-4 órát. Néha azt gondolom az éhhalál fenyegeti. de nem sír. Én azt hittem, minél nagyobb a baba, annál többet eszik így pánikba is estem hogy 3 és fél hónaposan 100 ml tejcsivel is vígan elvan. Aztán felhomályosítottak, hogy ahogy nő a baba változik a tej minősége(ja tényleg)és gondolom a kevesebb ezesetben több. Éjszaka viszont degeszre eszi megát, mert akkor ugye kánaán van. Viszont kicsit aggaszt, hogy mostanában 4-5 naponta kakil, eddig azért naponta volt. Forgás dettó, egy hete hátról hasra fordult, azóta semmi:-(Viszont mászik. igaz kicsit fura módját választotta eme tevékenységnek, mert nem előre hanem hátra mászik. Mint a rák. Ma megkuksiztam mi lapulhat az ínye alatt fölül. Nem hittem a szememnek. Te kuksiztad már? Esküszöm olyan, mintha ott lapulnának az ínye alatt a kész fogacskák. Mert átlátszik.Igaz alul ön ki először, de fölül már tuti készen vannak. Pusza!

ande · andedrag.freeblog.hu 2008.07.03. 12:47:34

Lehet, hogy hülye kérdés, nézd el nekem, de honna tudod, hogy mennyit szopik?

Ismeretlen_94603 2008.07.03. 14:12:49

Szia! Hát szóval minden könyv mást ir! Én egy mellböl szoptatom és azt olvastam,hogy akkor termelődik a tejci jól ha teljesen kisziv egy cicit... Na mindegy! Nagyon édi lehet ahogy énekel kacag... A forgást nekem is úgy csinálta,hogy megfordult aztán hetekig nem... Majd forog ne izgulj! Sok puszim nektek

Ismeretlen_44444 2008.07.03. 15:05:12

Hát Ande, ez baromi trükkös: rábaszarintod az üvöltő gyereket szopi előtt a mérlegre, az mondjuk x, aztán szopi után az elégedettet megint, az y és a szopi mennyisége mondjuk z=y-x Persze, az is eszembe jutott, hogy a tej fajsúlya biztos nem 1 (víz), így 10 ml tej nem egyenlő 10 g-mal, de azt hiszem 100-150 ml-nél ennek azért nincs akkora jelentősége. Kriszta: én is úgy tudom, hogy egy mellből kellene szopiznia, mert úgy több termelődik, de a gyakoribb ingerlés is fokozza a tej termelődést. Mondjuk úgy csinálom, hogy hagyom, hogy az elsőt addig szívja, amíg csak akarja, ez olyan 80-100 ml, aztán átteszem a másikra (40 ml), majd újra az elsőre (ilyenkor általában már nem nagyon szopizik, csak max 10-20 ml-t). Ha nem kapna a zsírosabb részéből, akkor nem hízna, és mivel elég jó hurkákban van, ezért ezen a részén nem aggódom :-)

Ismeretlen_44444 2008.07.03. 15:05:47

Hát most látom: mászik??? Ejha... Sári meg még csak hason se akar lenni...

cserukka 2008.07.04. 07:57:48

Kisvacak is evickélget és hátrafelé. Először azt az irányt lövik be :))) Szerintem Sári tök jól gyarapszik. Mi már réges rég abbahagytuk a méregetést, hiszen szemmel láthatóan van huzatja a kölyöknek. Én mindig vért pisiltem kaja előtti mérésnél, mert ha már ordít, akkor kaszál is keze-lába és akkor lehetetlen pontos értéket leolvasni, csak sacperkb pluszmínusz 50g... azzal meg nem vagyok kisegítve. Végül csak hetente mértük csupaszon, de most már csak akkor lát mérleget, amikor dokit is. Tejed szerintem bőven lehet, hiszen az elejétől fogva fejsz is... mi még egyoldalú szopiban vagyunk, de amikor látom, hogy nem volt elég, vagy veri a feszkót az első cicin, akkor én is átforgatom.

Ismeretlen_91082 2008.07.05. 08:44:25

Nálunk is ez a helyzet, Dóri nem eszik meg 100-nál többet egy ciciből. Ha megkínálom a másikkal, akkor abból még szopizik 50-60 között, de utána folyamatosan jön is ki belőle. Amúgy tudna egy ciciből is ennyit enni, mert van benne, de nem kell neki, csak akkor ha ömlikmagától a szájába. Mi így maradtunk az egy ciciből 100-nál, 3 óránként. Attól nem lesz kevesebb tejed, ha kettőből eteted, sőt! Tapasztalat, én is etettem kettőből. A lényege az, hogy utána mindig azzal kell kezdeni a kövi szopinál, amiből utoljára evett. Így mindig kiszívja az egyik cicit!

Ismeretlen_44444 2008.07.05. 12:34:59

Mérlegfüggő vagyok: egyszerűen nem bírom megállapítani, h. mennyit evett, ha nem mérem. Persze, a mérleg itt is rendesen ugrál szopi előtt, de számít átlagot is. Próbálgattam, és 20-30 g a max eltérés, amivel azért már el lehet lenni. Ha nem mérem, akkor egyébként sokkal sűrűbben szoktam szoptatni, mivel azt hiszem, hogy nem evett eleget. Ma megyünk megint haza, viszem a mérleget is a millió más holmi mellett.
süti beállítások módosítása